1 december 2008

Måndag - Första december

Ny månad, ny vecka, och ny dag! Dagen började med att jag vaknade klockan fem inatt och var jätte pigg, men jag tvingade mig själv att inte gå upp och försöka somna om för att jag går tidigast upp vid sju. Men självklart somnar jag inte förens runt halv sju eller något sånt och vaknar tio över sju. Går upp käkar frukost klär på mig mys kläder sätter upp håret sminkar mig lite snabbt och taggar iväg vid skolan redan tio över åtta. Skoldagen var mest kul, vi gjorde rödkål och julskinka, bara praktiska saker. Pontus var inne i varmköket ( han är i kall ) och använde blandaren för att göra majonnäs. Han skulle ha i 10 liter matolja utan att det skulle skära sig. Och när han haft i ungefär all matolja så skar sig majonnäsen så han fick börja om. Men om han hade lyssnat på mig hade det aldrig hänt, för jag sa åt honom att ta det lugnt.

Efter skolan bestämde jag och Mickis för att dra och käka strips på Ericssons. Gott som fan, vi fick med oss Pontus, ( han på bilden ) Tim, Charlie, Josse och Charlos dit. Jag och Mickis köpte strips och dricka medan dem tiggde till sig pengar, dem fick pengar av mig till slut för att jag inte orkade med deras tjat, så dem delade på en strips. En liten. Jag och mickis hade varsin stor. Men dem var killarna på sen, eller ja Pontus Tim och charlie. Josse och charlos sa inte alls mkt. Efter vi käkat drog ja o mickis o köpte godis och dem andra väntade utanför. Vi lämna Tim vid bussen, Josse och Charlie stack nån gång vet ej när och sen drog charlos och pontus oxå iväg så ja stanna med mickis och väntade på hennes pappa sen drog jag hem, har inte gjort så mycket mera. Ska få mamma och färga håret på mig ikväll, hon lovade för hon skulle gjort det igår egentligen!

Cacci

Inga kommentarer: