25 november 2008

Stresstisdag

Åh herregud. Jag försov mig idag igen. Bror var inne o knuffade på mig vid halvåtta. Brydde mig inte om det och kvart i åtta springer syster in i rummet och skriker på mig att jag måste gå upp annars blir jag sen. Så upp ur sängen fort som fan, fixa till sig och sedan springa iväg till skolan. Det har verkligen inte vart min dag idag i alla fall. En sak som är säkert.

Jag vände ryggen till kastrullen med mjölk i för att dricka juice, och självklart då börjar det att koka över, fort som bara den är Therese framme och fixar till det. Och vi skulle även steka fisk och sedan lägga in det i värmegrejs. Och självklart tappar jag en av bläcken med all fisk så det åker ner på golvet, det gick och rädda en del av maten som inte hamna på golvet iallafall. Och läraren bara skratta åt mig, eftersom han försökte stänga värmedragskåpet innan jag hunnit fått dit den helt. Och varje gång jag klantade mig så sa han alltid ; "värre olyckor har hänt här i köket" Väldigt skönt att då slippa oroa sig en massa för att det kunde ju varit värre.

Jag skulle verkligen behöva ta det lugnt, ska göra det imorgon då det är buffertdag har inget att ta igen vilket är skönt. Ska sova länge för det lär nog behövas. Ska tillbaka till skolan vid halv sju ikväll och baka pepparkakor! Jag vill inte, inte med klassen jag går i. Jag seriöst hatar den. Men vad kan jag göra åt saken. Om man inte kommer får man skolk eller otillgiltig frånvaro som det så fint heter på "lärarspråk".

Mamma har idag börjat julpynta, oherregud säger jag bara. Jag har fått super snygga gardiner till mitt rum, svart/vit/guldiga. Superdupernice jag gillar't. Och imorn blir det ennu mer pynta, det är så mys med julen, men endå så överskattat! Det är snart julafton det är mindre än en månad kvar. Åh vad jag längtar! Jag vet exakt vad jag ska önska mig. Kan ju skriva ner en önskelista här senare. Inte just nu iaf. Men sen : )

Cacci

Inga kommentarer: